Saturday, September 18, 2010

Harvest kolam 4E ke-9

Jutawan Arowana:

Salam kepada semua. Bagaimana sambutan raya anda? Semoga semuanya gembira dapat beraya bersama keluarga. Kali ini saya update proses harvest untuk kolam 4E highback tempoh hari pada 05.09.2010. Walaupun proses harvestnya telah lama berlalu, tetapi saya upload saja untuk perkongsian bersama. Ini juga adalah sebagai catatan peribadi saya :).

Alhamdulillah, seperti biasa proses harvest berjalan lancar. Biasanya saya akan meminta proses harvest dilakukan pada waktu pagi. Untuk proses harvest kali ini juga, saya dapat turun sendiri ke BM. Syukur juga kerana membuahkan hasil walau tidak sebanyak hasil pada bulan yang lepas. Hanya 1 pair yang mengeluarkan hasil.

Pair 1: Ada 35 biji (Telur arowana ada mata)

Seperti biasa saya sertakan gambar semasa proses harvest tersebut.


Bergambar di pintu masuk Kolam 4E






1 pair arowana mengeluarkan hasil





Telur arowana

Di bilik ICU


Hasil kolam 4E - 35 biji


P/s: Ok semua, mudah-mudahan semua urusan kita seharian Allah permudahkan. Selamat bekerja kembali pada Isnin nanti.

2 comments:

Anonymous said...

wah,untung sudah dtg..

Jutawan Arowana said...

Alhamdulillah :).